Exekutíva MOV konštatovala, že OH v Paríži mali celosvetový úspech
V Lausanne sa vo štvrtok skončilo trojdňové rokovanie exekutívy Medzinárodného olympijského výboru (MOV). Na následnej tlačovej besede prezident MOV Thomas Bach konštatoval, že tohtoročné Hry XXXIII. olympiády, ktoré sa v Paríži konali od 26. júla do 11. augusta, mali celosvetový obrovský úspech.
„Hry v Paríži boli najsledovanejšími olympijskými hrami vôbec. Až 84 % potenciálneho publika, teda približne päť miliárd ľudí na celom svete, sledovalo tieto olympijské hry,“ povedal Bach s odvolávkou na správu organizačného výboru hier. Prezident MOV ďalej uviedol, že až 95 percent účastníkov OH 2024 hodnotilo svoje celkové skúsenosti z hier ako dobré alebo uspokojivé.
Thomas Bach tiež zdôraznil úspech hier so zvyškom sveta uprostred nepokojov a politických nepokojov. „Paríž prišiel v správnom čase aj pre očakávania nášho sveta, ako ukazuje nezávislý spotrebiteľský prieskum: 78 percent ľudí verí, že olympijské hry sú v našom rozdelenom svete dôležitejšie ako kedykoľvek predtým. 75 percent ľudí verí, že MOV je úspešný v spájaní sveta v mierovej súťaži. Hry splnili očakávania sveta. Ľudia túžili po niečom, čo im dáva nádej a radosť. Na to sú hrdí,“ povedal.
Prezident MOV nazval OH v Paríži „olympijskými hrami novej éry“. Pripomenul víziu budúcnosti olympijských hier, ktorú MOV prezentoval v roku 2014, a strategický dokument MOV olympijská Agenda2020, postavený na pilieroch dôveryhodnosti, udržateľnosti a mládeže. „Olympijské hry sú mestskejšie, mladšie, udržateľnejšie, inkluzívnejšie, s plnou rodovou paritou športovcov a športovkýň,“ konštatoval.
Vedúci oddelenia štatistík a analytiky MV Gregoire Mastrangelo na tlačovej besede zdôraznil 25-percentný nárast sledovanosti hier v porovnaní s Tokiom 2020. Na sociálnych sieťach zaznamenal MOV 290-percentný nárast sledovanosti a interakcií v porovnaní s predchádzajúcimi olympijskými hrami.
„Výhody digitálnych technológií sú pre olympijské hnutie tak jasne viditeľné. Počas OH v Paríži na sociálnych sieťach na hlavných medzinárodných platformách získali športovci, medzinárodné športové federácie, národné olympijské výbory a organizačné výbory hier ďalších 85 miliónov sledovateľov,“ uviedol Mastrangelo. V období OH 2024 vyzdvihol obrovské nárasty v internetovom vyhľadávaní predovšetkým atletiky, gymnastiky, plávania a skejtbordingu.