Šport a olympizmus
4 min. čítania

Maison Slovaque významne prispel k prezentácii Slovenska v Paríži

Profile picture for user Pasuth
Peter
Pašuth
V Maison Slovaque v Paríži vládla skvelá atmosféra.

Slovenský olympijský dom Maison Slovaque v Parku národov v Paríži si od návštevníkov vyslúžil vysoké hodnotenie a bol skvelým miestom pre prezentáciu krajiny. Počas olympijských hier ho navštívilo vyše 50-tisíc návštevníkov z celého sveta.

Denne priestory Slovenského olympijského domu Maison Slovaque, ktorý vznikol v spolupráci Slovenského olympijského a športového výboru a SLOVAKIA TRAVEL, navštívili tisícky ľudí. Viac ako polovica z nich bola z Francúzska, ale prišli aj z Česka, USA, Brazílie, Veľkej Británie, Kolumbie, Talianska, Nemecka, Belgicka a Číny. Nechýbali ani návštevníci z Mexika, Kanady, Indie, Portorika, Ukrajiny a z mnohých ďalších krajín.

„Záujem o Maison Slovaque prevýšil naše očakávania. Pôvodne sme počítali, že ho dokopy navštívi okolo 25-tisíc ľudí. Napokon ich prišlo dvakrát toľko. Zažili srdečnú slovenskú pohostinnosť. Projektom Maison Slovaque sme prispeli k vytvoreniu pozitívneho obrazu Slovenska na medzinárodnej scéne,“ povedal generálny sekretár Slovenského olympijského a športového výboru Jozef Liba.

Návštevu Maison Slovaque v Paríži si nenechalo ujsť ani monacké knieža Albert II.
Návštevu Maison Slovaque v Paríži si nenechalo ujsť ani monacké knieža Albert II.

Dom navštívili aj významní hostia, okrem členov Slovenského olympijského tímu aj prezident SR Peter Pellegrini, generálny tajomník Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj (OECD) Mathias Cormann, monacké knieža Albert II., členovia Medzinárodného olympijského výboru, cyklista Peter Sagan, Martina Moravcová a mnohí ďalší.

„Slovenský olympijský dom počas trvania olympijských hier vo Francúzsku poskytoval  zázemie tak slovenským reprezentantom, pozvaným vzácnym hosťom a aj každému návštevníkovi, ktorý doň zavítal. Dokázali sme vytvoriť úžasnú atmosféru priateľstva, skvelej zábavy a súčasne zaujímavým spôsobom odprezentovať našu krajinu,“ povedala generálna riaditeľka SLOVAKIA TRAVEL Ivana Vala Magátová.

Slovenský olympijský dom Maison Slovaque ponúkol počas 16 dní pestrý program, ktorý pozostával z kultúrnych a interaktívnych aktivít. Návštevníci mali možnosť na cyklotrenažéri objaviť najlepšie slovenské cyklotrasy prostredníctvom virtuálnej reality, spoznať tradičný slovenský folklór, vyskúšať si ľudové remeslá, naučiť sa ľudové tance a užiť si aj živé vystúpenia a koncerty Martina Haricha či Čardáš Gangu i sety DJ Elsyho. Svojou energiou a emóciou i rytmami rozprúdili davy a vytvorili v Maison Slovaque atmosféru plnú radosti.

Záujem v Maison Slovaque bol aj o prezentáciu Slovenska a rôzne workshopy
Záujem v Maison Slovaque bol aj o prezentáciu Slovenska a rôzne workshopy.

Návštevníci Maison Slovaque si pochvaľovali aj slovenské špeciality. Mnohí prišli s cieľom ochutnať bryndzové halušky či pirohy. Obľúbené boli aj morčacia roláda s tekvicovým pyré, dusené hovädzie líčka so zemiakovým knedlíkom či filet zo zubáča. O menu pre návštevníkov sa staral tím štyroch šéfkuchárov v zložení Vladimír Morochovič, Marián Harciník, Norbert Slivka a Jaroslav Hladík. Návštevníci si obľúbili aj slovenské pivo a vína.

Projekt Maison Slovaque podporili aj partneri URPINER, TAURIS, RYBA KOŠICE, TATRATEA, MARSEN, RONA, HARMONY, NAD-RESS, Corner a Zväz vinohradníkov a vinárov Slovenska.

Maison Slovaque

Z Maison Slovaque odchádzali návštevníci veľmi spokojní. Pochvaľovali si predovšetkým atmosféru a možnosti, ktoré im dom ponúkol. V hodnotení dostal Slovenský olympijský dom 9 z 10 možných bodov. Bolo to jedno z najvyšších hodnotení, ktoré dostali národné domy v Parku národov.

„Dostali sme veľa pozitívnych reakcií na koncept nášho Maison Slovaque. V spolupráci so Slovakia Travel by sme chceli podobné koncepty pripraviť aj na ďalšie olympijské hry. Organizačný a produkčný tím, šéfkuchári a predovšetkým naši dobrovoľníci si zaslúžia veľké uznanie za všetko, čo spravili v Paríži pre úspešnú reprezentáciu a propagáciu našej krajiny,“ doplnil Jozef Liba.

Návštevníci si pochutili na bryndzových haluškách.
Návštevníci si pochutili na bryndzových haluškách.
Exkluzívny partner
Generálni partneri
Hlavní partneri
Partneri
Partneri MOV
Mediálni partneri
Dodávatelia
Partneri Maison Slovaque