Na všetky olympijské podujatia počas najbližších štyroch rokov Slováci pôjdu v oblečení 4F
BRATISLAVA 29. januára (SOŠV) - Poľská značka 4F je novým partnerom Slovenského olympijského a športového výboru a dodávateľom športového oblečenia i obuvi slovenských výprav na všetky olympijské podujatia.
Slovenský olympijský a športový výbor (SOŠV) má nového partnera a dodávateľa športového oblečenia i obuvi na všetky olympijské podujatia. Je ním poľská značka 4F, ktorá sa verejne prezentovala 29. januára na tlačovej besede v Bratislave. Značku 4F vlastní OTCF, S. A. ‒ poľská spoločnosť, ktorá vznikla z vášne pre šport a ktorá má zastúpenie v 38 krajinách sveta. Zakladateľ značky 4F a prezident OTCF, S.A. (vlastník značky) Igor Klaja na tlačovke prezradil, že názov značky vychádza z anglických slov Fashion, Future, Focus a Fit (v preklade móda, budúcnosť, cieľ a zdravie).
SOŠV je už ôsmy NOV s oblečením 4F
Slovenský olympijský a športový výbor je už v poradí ôsmy národný olympijský výbor (NOV), ktorý uzavrel partnerstvo so 4F. Už doteraz výrobky 4F obliekali olympionici z Poľska (v krajine, kde má firma domicil, už od roku 2010), Chorvátska, Grécka, Lotyšska, Litvy, Macedónska a Srbska.
„Sme čisto športová značka. Začať spoluprácu so Slovenským olympijským a športovým výborom je pre nás veľmi dôležité. Už minulý rok sme nadviazali spoluprácu so Slovenským zväzom biatlonu a veľmi radi by sme sa stali trvalým sponzorom slovenského športu, aby sme slovenským športovcom pomohli dosahovať špičkové výsledky,“ uviedol Igor Klaja.
Pri pohľade na priebeh tejto zimnej sezóny je zrejmé, že spojením so slovenským biatlonom firma urobila „terno“, veď najprv Paulína Fialková a potom aj Anastasia Kuzminová sa v oblečení 4F viackrát prebojovali na stupne víťaziek v pretekoch Svetového pohára a v televíznych prenosoch patria k „najviditeľnejším“ pretekárkam.
Zo slov prezidenta OTCF, S.A. je zrejmé, že značka 4F chce expandovať na slovenský trh, kam prenikla v roku 2016. Okrem zastúpenia tu má zatiaľ šesť obchodov z celkového počtu viac než dvesto v rôznych krajinách sveta (vrátane dejiska OH 2020, japonského Tokia) a rada by otvorila ďalší aj v Bratislave.
„So značkou 4F sme sa na predchádzajúcich olympijských hrách mohli stretnúť na oblečení viacerých výprav. Presvedčili sme sa, že je to pekná a moderná značka, ktorá zároveň spĺňa aj kritérium vysokej kvality. Prvé rokovanie sme mali počas vlaňajších ZOH v Pjongčangu a už vtedy som mal pocit, že sa dohodneme,“ povedal prezident SOŠV Anton Siekel.
Premiéra už teraz vo februári na zimnom EYOF v Sarajeve
Prvým olympijským podujatím, na ktorom sa slovenskí športovci predstavia v oblečení 4F, bude februárový zimný Európsky olympijský festival mládeže (EYOF) v Sarajeve. V športovom oblečení našej výpravy na EYOF na tlačovku prišli dvaja členovia hokejového tímu SR do 17 rokov, ktorý nás tam bude reprezentovať ‒ Adam Lukošík a Richard Petráš. Vo vestách z produkcie 4F ich doplnili traja naši olympijskí medailisti – dve strelkyne, čerstvá držiteľka Krištáľového krídla Zuzana Rehák Štefečeková a Danka Barteková (obe už získali miestenky na OH 2020 v Tokiu) a rýchlostný kanoista Denis Myšák.
Samozrejme, v oblečení poľskej značky sa slovenskí športovci predstavia na všetkých medzinárodných olympijských podujatiach v najbližších štyroch rokoch – to znamená na OH 2020 v Tokiu aj na ZOH 2022 v Pekingu, na ZOH mládeže 2020 v Lausanne aj na OH mládeže 2022 v Dakare, na Európskych hrách 2019 v Minsku, na Svetových plážových hrách ANOV 2019 v San Diegu, ako aj na letných a zimných verziách EYOF v rokoch 2019 a 2021.
Kolekcia pre Tokio 2020 bude unikátna
Najväčšia pozornosť značky 4F sa sústreďuje na oblečenie slovenskej výpravy na OH 2020 v Tokiu. Podľa slov Igora Klaju sa výlučne slovenskému olympijskému oblečeniu vo firme venuje okolo 50 ľudí. Príprava olympijskej kolekcie až po jej realizáciu trvá približne dva roky.
„Kolekcia musí byť nielen pekná, ale svojou funkčnosťou zároveň musí športovcom umožňovať dosahovanie špičkových výsledkov. Dosť sme v práci na jej príprave pokročili. So SOŠV máme plodnú spoluprácu a intenzívne komunikujeme. Výsledná podoba kolekcie pre OH v Tokiu bude spoločným dielom a bude vyhovovať potrebám olympionikov a celého tímu. Dizajn je už daný a pripravili sme prvé vzorky. Slovenská kolekcia bude unikátna, odlišná od kolekcií iných výprav, ktoré tiež oblečieme. Športovci na ňu môcť byť hrdí a dúfam, že oblečenie osloví aj slovenských fanúšikov, ktorí si ho budú môcť tiež zaobstarať,“ uviedol Igor Klaja.
„Som presvedčený, že naše partnerstvo so spoločnosťou 4F ocenia predovšetkým športovci, ktorí budú nositeľmi nového funkčného oblečenia, spĺňajúceho aj tie najnáročnejšie kritériá. Táto dizajnovo veľmi zaujímavá kolekcia inšpirovaná históriou, folklórom a tradíciami typickými pre Slovensko je postavená na modrotlači ako ústrednom prvku, ktorým bude kolekcia obohatená. Nadväzujeme tak na ľudový prvok tzv. čičmianskeho vzoru, typického pre jeden konkrétny región Slovenska, avšak myšlienku transformácie prvkov ľudovej kultúry do športového oblečenia ešte rozširujeme na modrotlač, ktorá je typická nielen pre jeden región, ale pre Slovensko ako také,” doplnil Anton Siekel.
V národných farbách s folklórnym motívom
Ako uvádza 4F, SOŠV sa podieľa na celom procese vytvárania kolekcie pre OH 2020 v Tokiu, ktorá bude dynamická, plná moderných technológií a využívajúca najkvalitnejšie materiály. Prioritou pri navrhovaní odevov je maximálny komfort športovcov a zachovanie estetiky v súlade s národnými farbami. Kolekcia bude vyrobená z priedušnej a rýchlo vysychajúcej tkaniny, aby sa športovci cítili pohodlne, bez ohľadu na to, či sa pripravujú na štart, alebo odpočívajú. Škála farebných odtieňov je založená na farbách slovenskej vlajky, teda na kombinácii modrej, bielej a červenej farby. Okrem toho, v olympijskej kolekcii vyniknú aj tradičné slovenské symboly. Vďaka kombinácii moderných a jednoduchých, ale funkčných tvarov so živými a silnými farbami, je kolekcia nielen jednotná, ale aj nadčasová.