Šport a olympizmus
Lausanne
3 min. čítania

Olympijské hry v Tokiu mali 3,05 miliardy unikátnych divákov

V hľadiskách tokijských olympijských športovísk síce nemohli byť diváci, ale záujem o olympijské hry prostredníctvom lineárnej televízie a digitálnych médií bol rekordný.
Foto
TASR/AP

Celosvetová sledovanosť tohtoročných olympijských hier s názvom Tokio 2020 na rôznych platformách prekročila tri miliardy ľudí. Nezávislý prieskum, ktorý si objednal Medzinárodný olympijský výbor (MOV), preukázal, že cez lineárne televízie a digitálne platformy sledovalo OH 2020 približne 3,05 miliardy unikátnych divákov.

Prieskum uskutočnila v priebehu augusta 2021 spoločnosť Publicis Sport &Entertainment. Medzi respondentmi prieskumov bolo spolu 32 055 ľudí vo veku od 13 do 65 rokov v 17 krajinách.

Oficiálne pokrytie samotných digitálnych platforiem partnerov olympijského vysielania vygenerovalo celkovo 28 miliárd videní. To predstavuje 139-percentný nárast v porovnaní s OH 2016 v Riu de Janeiro. To umožňuje označiť OH v Tokiu ako prvé streamingové hry a najsledovanejšie olympijské hry vôbec na digitálnych platformách.

Tokio 2020 predstavuje míľnik v histórii olympijského vysielania. Fanúšikovia mohli sledovať viac obsahu a na väčšom množstve platforiem ako kedykoľvek predtým prostredníctvom televízie, digitálneho streamingu, webových stránok, aplikácií a sociálnych médií. Celkovo sa množstvo dostupného televízneho pokrytia zvýšilo o 33 percent v porovnaní s Rio 2016, zatiaľ čo digitálny výstup vzrástol o 34 percent. Navyše nové technológie umožnili oveľa vyššiu mieru interakcie divákov.

Súčasťou úspechu boli aj olympijské webové aplikácie pre OH v Tokio. Prilákali viac ako 196 miliónov jedinečných používateľov. V porovnaní s OH 2016 to predstavuje viac než trojnásobný nárast online prevádzky. Sociálne médiá MOV zaznamenali 6,1 miliardy interakcií (vrátane zobrazení videa, zdieľaní, komentárov a rád), čo je takisto historický rekord.

Nezávislý spotrebiteľský prieskum ukázal, že olympijské hry zostávajú najatraktívnejšou športovou a zábavnou udalosťou na svete. Takmer dve tretiny respondentov považujú Tokio 2020 za úspech. Päťdesiatdeväť percent opýtaných si myslí, že hry predstavovali "svetlo na konci tunela" v súvislosti s pandémiou COVID-19.

Štúdia tiež zdôrazňuje, že olympijské hry sú celkovo vnímané ako "sila dobra", pretože pre väčšinu respondentov je podujatie spoločensky zodpovedné a riadené udržateľným spôsobom. A olympijské kruhy svojou príťažlivosťou prekonali ďalšie globálne uznávané symboly v celej škále hodnôt, vrátane pojmov ako globálnosť, diverzita, inšpirácia, optimizmus, inkluzívnosť, výnimočnosť a priateľstvo.

Prieskum zahŕňal aj vrcholových športovcov. 93 percent respondentov z ich radov sa vyjadrilo, že je dôležité "súťažiť na najväčšom multi-športovom podujatí na svete" a 84% považovalo za dôležité "stať sa olympionikom".

Podujatia a športovci

Súvisiace

Exkluzívny partner
Generálni partneri
Hlavní partneri
Partneri
Partneri MOV
Mediálni partneri
Dodávatelia
Partneri Maison Slovaque