Spotrebiteľský prieskum po olympijských hrách v Riu 2016 potvrdil vysokú marketingovú hodnotu olympijských kruhov a olympijských hier
Bratislava, 19. januára (mg) – Olympijské kruhy sú častokrát označované za najhodnotnejšiu značku súčasnosti. Rozpoznať silu a vlastnosti spájané s touto značkou mal za úlohu spotrebiteľský prieskum spoločnosti Sponsorship Intelligence. Ten sa robil v nadväznosti na OH 2016 v Riu.
Vo výskume figurovali tri reprezentatívne vzorky. Tá prvá pozostávala z 51 725 držiteľov lístkov spomedzi návštevníkov z Brazílie a Spojených štátov amerických. V druhej vzorke figurovalo 670 športovcov z 95 krajín a v tretej vzorke sa nachádzalo 36 tisíc respondentov zo širokej verejnosti. Posledná vzorka zahŕňala 16 rôznych ekonomických trhov. Výskum prebiehal na báze online dotazníkov, fór a kvalitatívnych skupinových a hĺbkových rozhovorov. Účastníci mali od 8 do 65 rokov.
Výsledkom výskumu bolo 5 hlavných téz, ktoré potvrdili, že značky Medzinárodného olympijského výboru - olympijské kruhy a olympijské hry zostávajú stále silné.
- Zážitok športovcov a divákov na Hrách XXXI. olympiády v Riu de Janeiro bol veľmi príjemný a prekonávajúci očakávania.
- Pozitívne vnímanie olympijského hnutia ako celku viditeľne vzrástlo vo vzťahu k hodnotám: inšpiratívnosť, inovácie, mladistvosť a modernosť.
- Globálne povedomie o olympijských kruhoch zostalo veľmi vysoké.
- Vlastnosti spájané s olympijskými kruhmi a olympijskými hrami sa od OH v Londýne zintenzívnili.
- Olympijské hry sú stále najznámejší a najpríťažlivejší produkt z portfólia športových a zábavných podujatí.
Z výskumu tiež vyplynulo, že až 9,5 z 10 opýtaných brazílskych návštevníkov olympijských hier v Riu malo z návštevy športových zápolení pôžitok, pričom až u 82% prekonal zážitok ich pôvodné očakávania. Návštevu olympijských súťaží by svojim známym a rodine odporúčalo 81% ľudí.
Až 90% ľudí správne identifikovalo olympijské kruhy. Analýza tiež ukázala, že respondenti považujú Medzinárodný olympijský výbor za menej tradičný a viac moderný oproti minulým obdobiam. So značkou olympijských kruhov sa im asociovali vlastnosti a charakteristiky: globálne, rozmanité, inšpiratívne, dokonalé, priateľské, optimistické a spájajúce. Od olympiády v Londýne sa zvýšila aj sila vlastností spájaných s pojmom olympijské hry.