Ako bojovať na sociálnych sieťach? Ste zaujímaví, no buďte autentickí, vypočuli si športovci na #JOTGAMES
Sociálne siete dnes hýbu svetom. Bez ohľadu na to či sa to niekomu páči alebo nie. Aj preto sa na teambuildingu mladých športových talentov #JOTGAMES hovorilo o marketingu a význame propagácie na sociálnych sieťach.
Nádejní športovci z projektov Nadácie SOŠV – Juniorský olympijský tím a Ukáž sa – si 8. a 9. októbra vypočuli množstvo prednášok, medzi ktorými nechýbala ani tá s názvom Boj na sociálnych sieťach.
Olympijské kruhy - jackpot v rukách
Do tajov marketingu a o spojení partnerov s jedným z najsilnejších symbolov – olympijskými kruhmi, porozprávala športovcom marketingová riaditeľka SOŠV Kristína Czuczová. „Máme v rukách jackpot, olympijské kruhy, ktoré rozpoznáva 9 z 10 opýtaných. Niečo podobné má len pár značiek sveta, napríklad Coca-Cola,“ vysvetľovala počas prednášky.
Priblížila aj viacero projektov SOŠV spojených s propagáciou olympijských hier v Tokio ako napríklad predstavenie kolekcie oblečenia či olympijský festival v Šamoríne, ktorý sa konal počas 17 dní súbežne s OH.
Mladým športovcom ponúkla aj niekoľko rád o propagácii na sociálnych sieťach. „Uvedomte si, že aj vy ste teraz spojení s piatimi kruhmi. Je to jedinečná príležitosť na to, aby si vás ľudia všimli. Komunikuje na sociálnych sieťach, že ste členom Juniorského olympijského tímu či finalistami Ukáž sa! Nikdy neviete, akého partnera tým môžete zaujať a môže vám ponúknuť zaujímavú spoluprácu.“
Podľa nej je pre bežných ľudí zaujímavé aj zákulisie športu, tréningy a príprava na vrcholné podujatia. „Vám sa to možno nezdá a je to pre vás rutina, no pre nešportovcov je váš život extrémne zaujímavý. Ukážte im ako sa pripravujete, ako trénujete a čo všetko je za tým,“ radila mladým športovcom.
Autenticita je alfa a omega
V druhej časti marketingového bloku privítala Czuczová v rozhovore kickboxerku, thaiboxerku a bojovníčku MMA - Moniku Chochlíkovú. Hlavnou témou rozhovoru bola práca na sociálnych sieťach. „Mladí športovci nemôžu čakať, že ich prvé spolupráce budú ihneď veľké a budú prichádzať hneď potom ako niečo pridajú na sociálne siete. Dôležité je byť autentický a vedieť, čo chcem pridávať.“
„Prvýkrát som si založila funpage na Facebooku, vtedy to ešte letelo viac ako Instagram,“ spomína na svoje začiatky v roku 2016, kedy sa stala historicky prvou slovenskou majsterkou Európy v K1 WAKO. Dnes je Chochlíková okrem Facebooku aktívna na Instagrame, TikToku, dokonca točí aj vlogy na YouTube.
Na každej sociálnej sieti funguje niečo iné
„Je dôležité vedieť, že každá z týchto sietí má iný algoritmus, na každej funguje niečo iné. Niekedy na TikToku zverejním video ako makám na tréningu a nepozrie si to takmer nikto, niekedy pridám úplnú blbosť a má to desaťtisíce vzhliadnutí. Treba sa s tým vyhrať a vyskúšať čo a ako funguje,“ radí bojovníčka, ktorá sama na sociálnych sieťach sleduje najmä ľudí z bojových športov.
Napriek športovým úspechom, ťažkým tréningom a mnohým aktivitám si vie nájsť čas aj na sociálne siete, hoci uznáva, že to nie je vždy jednoduché. „V ideálnom svete by to za úspešných športovcov mal robiť niekto iný. Mali by si nájsť niekoho blízkeho, kto ich dobre pozná, kto by im so spravovaním sociálnych sietí pomáhal. Je ťažké nastavovať si tréningový plán a myslieť ešte aj na marketingový plán a nejaký rozvrh publikovania príspevkov. Mám určené dni a časy, kedy pridávam príbehy a posty, no neplánujem si ich dopredu mesiac. Nebolo by dobré a autentické, keby pridám niečo z tréningu spred dvoch týždňov,“ dodala Chochlíková.