Ni chao z Pekingu: Kráľovstvo za plyšového maskota
Kráľovstvo za maskota. Aj tak by sa dala charakterizovať súčasná situácia v Pekingu. Na každom veľkom športovom podujatí, ktoré má svojho maskota, je o jeho plyšovú podobizeň veľký záujem. Inak to nie je ani na zimných olympijských hrách.
Roztomilá panda Bing Dwen Dwen má ľadový oblek, srdce zo zlata a údajne lásku k všetkým zimným športom. Maskota navrhol dizajnér Cchao Süe z Akadémie výtvarných úmení z Kantonu. Jeho návrh uspel v konkurencii ďalších takmer šiestich tisícok. Dizajnom oslovuje veľkých i malých, odráža zmysel organizátorskej krajiny pre vedu a technológiu. Panda je v Číne jedno z najobľúbenejších zvierat.
Maskot ZOH sa stal v Číne veľmi populárny, rovnako by ho radi získali návštevníci z celého sveta. Už pred začiatkom olympijského sviatku sa však stal z neho nedostatkový artikel. Zopár kúskov menšieho maskota bolo možné kúpiť štyri dni pred slávnostným otvorením, potom už na pultoch oficiálnych obchodov chýbal. Veľký vydržal len o zopár hodín dlhšie. Agentúry už informovali o nápore aj na obchody mimo olympijských zón.
Čínski organizátori ponúkajú pre návštevníkov aj možnosť objednania si maskotov a iných spomienkových predmetov on-line. Následne do troch dní ich doručia do zvoleného ubytovania. Problém však je, že pri väčšine artiklov svieti, že sú vypredané. Dostupné sú už len paralympijské maskoty, aj to v obmedzenej miere.
Existuje nádej, že do konca zimných olympijských hier sa sklady ešte naplnia a maskotov bude dostatok. V Číne sa od 1. februára oslavuje nový rok, festivaly a slávnosti trvajú 15 dní. Organizátori sa teraz snažia kontaktovať výrobcov, či by sa ich zamestnanci nevrátili do fabrík skôr a vyrobili nové kusy spomienkových predmetov.
Ak sa tak stane, potešia sa mnohí. Zatiaľ platí jednoduché konštatovanie z úvodu: Kráľovstvo za maskota.